Welcome! Anonymous

Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Muziek, film, humor, technische vragen, algemene mededelingen

Re: Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Berichtdoor René » 14 nov 2012 20:15

Die ene keer dat ik met je een film in de bios gezien heb, welke was dat?
Het is sowieso te weinig, dus wie weet kunnen we dat aantal een keer verdubbelen.
René

Berichtdoor Phoenix » 15 nov 2012 09:04

Haha, klinkt romantisch :)

Maar volgens mij was dat The Last Samurai...
Phoenix

Berichtdoor René » 15 nov 2012 21:27

die film heb ik niet in de bioscoop gezien :)
René

Berichtdoor Phoenix » 16 nov 2012 09:23

Juhwel... daar hoef je je niet voor te schamen...
Phoenix

Berichtdoor Grandmaster Chung » 17 nov 2012 11:09

250 keer is behoorlijk vaak, dude! Ik vraag me af of ik de 100 al heb gehaald.
Mijn laatste film was Skyfall. Helaas was ik minder geëntertaind dan Coentje. Natuurlijk was het dramagedeelte van de film goed verzorgd, maar daar kwam ik potdomme niet voor! Ik verwachtte bij een ultieme Bondfilm heel veel vette actie, spannende spionage en een coole, flegmatieke JB. Maar dat werd vervangen door veel geouwehoer, weinig spannende scenes en een psychoanalyse van onze grote held. Ik vond het absoluut geen slechte film hoor, maar wel een beetje saai.

Maar een film die ik weer ga aanbevelen is Warrior! Een cocktail van drama, heel veel knokwerk en een schitterende soundtrack.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Grandmaster Chung » 10 dec 2012 18:20

De laatste 2 weken had ik meer vrije tijd, dus was ik er aan toe gekomen om een kleine filminhaalslag te maken. Had o.a. the King's Speech, 50/50, The Guard en Rango gehuurd. Ik vond vooral de laatste film verassend goed! Deze animatiewestern zit tjokvol met slimme vondsten en gave dialogen. Ook vond ik het erg origineel om ranzige dieren te laten figureren ipv schattige beren of konijnen. Een aanrader als je toch al alle Pixarfilms hebt gezien!
Grandmaster Chung

Berichtdoor Grandmaster Chung » 06 apr 2013 23:10

Eindelijk weer eens een dijk van een film gezien: Looper! Als je trek hebt in een science fiction/ actiefilm met een superorigineel verhaal, dan zou ik deze film absoluut niet overslaan.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 10 apr 2013 10:52

Ik heb de afgelopen dagen Life of Pi, The Town en The Grey gezien. Alle 3 totaal verschillend maar alle 3 zeer de moeite waard!!
Maarten

Berichtdoor Maarten » 11 apr 2013 12:03

En ook Headhunters naar het boek van Jo Nesbo is een film die de moeite waard is!
Maarten

Berichtdoor Coen » 11 apr 2013 17:00

Looper was tof Chung, dankjewel voor de tip! Goed te zien dat iemand het eens aandurft de hoofdpersoon niet zwartwit neer te zetten.
Coen

Berichtdoor Maarten » 12 apr 2013 22:41

net Bellflower gekeken, erg vet!!
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 13 apr 2013 12:20

Mac, hoe kwam je aan die film? Gewoon gedownd?
Looper was cool he? Tien punten voor het script!
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 15 apr 2013 13:38

Jup, idd gedownload via piratebayproxy :)
Maarten

Berichtdoor Maarten » 16 apr 2013 10:24

Ik heb gisteren Ruby Sparks gezien, leuk bedacht verhaal over een eenzame schrijver met writers block die verliefd word op een dame uit zijn nieuwste verhaal. Het wordt interessant als de dame ineens in levende lijve een eitje staat te bakken in zijn keuken. Erg leuk gedaan en de film stelt ook best interessante vragen over verwachtingen richting je partner en relaties in het algemeen.

Spoiler: show
Het gegeven dat de hoofdrolspelers in het echt ook een relatie hebben en de dame in kwestie het verhaal heeft geschreven maakt het verhaal extra interessant, hoe autobiografisch is de film eigenlijk?
Maarten

Berichtdoor Gwyllion » 16 apr 2013 11:19

Klopt, op de vorige pagina staan daar ook nog berichtjes over :).
Gwyllion

Berichtdoor Maarten » 16 apr 2013 12:57

Haha nu weet ik weer waarom er iets in mijn achterhoofd zei dat ik die film nog een keer moest kijken :)
Maarten

Berichtdoor Maarten » 24 apr 2013 15:41

He Chung, ik vond Rango ook een vermakelijke film! Mooie shots, actiescenes zijn goed gemaakt, verhaal is een tikkeltje simpel maar vond hem erg leuk.
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 25 apr 2013 22:22

Ja, wel cool he? Wat kijk jij de laatste tijd veel films! Heb je meer tijd over?
Ik heb recentelijk 2 films gezien, namelijk Argo en Moonrise Kingdom. De eerste vond ik vermakelijk, maar helaas niet geloofwaardig. De laatste viel me nog meer tegen. Had namelijk high hopes omdat ik een grote fan ben van Fantastic Mr. Fox en the Royal Tenenbaums. Maar jammer genoeg vond ik de karakters niet zo boeiend en waren de lachmomenten te schaars. Jammer...
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 26 apr 2013 09:21

Damn gast, Moonrise Kingdom was mijn favoriete film van verleden jaar. Echt grappig en charmant.
Coen

Berichtdoor Maarten » 26 apr 2013 11:43

Grandmaster Chung schreef:Wat kijk jij de laatste tijd veel films! Heb je meer tijd over?

Was een beetje overloaded dus heb laatste tijd veel "vrije" avonden ingepland om bij te tanken.
Maarten

Berichtdoor Maarten » 13 mei 2013 15:19

Ik heb vorige week Argo, Hesher en Precious gezien (Coen en Bart, nog bedankt voor de tips :)). Argo is gewoon een erg goed verhaal met veel sterke rollen. De film begint sterker dan dat hij eindigt (de vliegveldscene had ik meer van verwacht) maar toch vind ik dit de beste film van Affleck's (voorlopig) drieluik als regisseur. Hesher is bijzonder vermakelijk, moest er een paar keer hard om lachen, maar heeft ook een hoog WTF?? gehalte. Precious is dan weer zeer aangrijpend en een aantal scenes zijn erg ongemakkelijk. Voor wie hem nog niet gezien heeft, de film speelt zich midden in een zwarte achterstandswijk in New York af waar een 16-jarig met meisje met een leer/ontwikkelachterstand en 2 kinderen die ze van haar vader heeft gekregen, probeert aan haar uitzichtloze situatie te ontvluchten via school. De rol die de moeder (die haar dochter haast tot persoonlijke slaaf heeft gedegradeerd en verder niks anders doet dan op de bank zitten en kinderbijslag trekken) neer zet is zowel erg naar als fascinerend.
Maarten

Berichtdoor Maarten » 13 mei 2013 15:38

Maarten

Berichtdoor Maarten » 14 mei 2013 10:04

Gisteren heb ik Beasts of the southern wild gezien. Een mooie en originele film over een 6 jarig meisje dat samen met haar vader en nog een groepje mensen in een soort hippie/sloppendorp op een eiland woont. De film laat de ellende die een natuurramp aan kan richten door de fantasierijke en hoopvolle ogen van het meisje ("hushpuppy") zien. Hierdoor is er een mooie balans tussen ellende en geluk. Ga hem zien, ga hem zien!! :)

Maarten

Berichtdoor Schommelbeest » 10 aug 2013 11:27

Gisteren now you see me gekeken. Ik vond hem erg leuk, lekker energieke film en ik hou van goocheltrucjes.
Schommelbeest

Berichtdoor Gwyllion » 10 aug 2013 13:04

Gisteren Mud gezien, moest er even inkomen, maar ook een boeiende film.
Gwyllion

Berichtdoor Maarten » 01 nov 2013 10:53

Voor de liefhebbers van animatiefilms, Despicable me 2 is een zeldzame opvolger die nog beter is (iig in mijn ogen) dan het origineel. Erg vermakelijk en mooi gemaakt.
Maarten

Berichtdoor Maarten » 15 nov 2013 11:51

Als iemand nog een rauwe, aangrijpende thriller zoekt: Prisoners (met Hugh Jackman en Jake Gyllenhaal) blijft nog wel even in je hoofd rondspoken.
Maarten

Berichtdoor Coen » 16 nov 2013 11:08

Zo maar wat films die ik de afgelopen tijd heb bekeken:

The Fifth Estate - Wikileaks film die eigenlijk niets goed doet.
Thor 2 - Ook al niet zo best, maar nog enigszins vermakelijk omdat Hemsworth en Portman best een klik hebben.
The Butler - over-Amerikaanse pulp. Deed me heel erg denken aan Forest Gump, want het ging ook over een man die blijkbaar op de achtergrond een enorm invloed heeft gehad op alle belangrijke Amerikaanse gebeurtenissen in de laatste zestig jaar. Waar ik dan weer niets van geloof. En Mariah Carey speelt een negerin.
Rush - Deze vond ik wel leuk! Gewoon een goede film over twee rivalen in formule 1 (laat dat je niet afschrikken) met sterke rollen voor Brühl en Hemsworth, die niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen. Echt een volwassen film, die niet meer pretendeert te zijn dan dat 'ie is.
Coen

Berichtdoor Maarten » 18 nov 2013 12:13

Gravity 3D is een oogverblindend avontuur. Verwacht niet te veel van het verhaal maar de beelden zijn echt schitterend!
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 19 nov 2013 23:50

Met veel jaloezie lees ik deze posts. Gravity zou ik heel graag willen zien! Ik vrees dat die film op dvd met mijn tv een stuk minder aantrekkelijk wordt.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Phoenix » 21 nov 2013 09:35

Oew, oew, oew, ik heb ook een filmptip: ben gisteren namelijk positief verrast door The Councelor.

Had redelijk lage verwachtingen (krijgt op IMDB slechts een mager zesje), maar hoopte stiekem op meer (Michael Fassbender, Javier Bardem, Pénelope Cruz, Cameron Diaz en Brad Pitt scheppen nou eenmaal wat verwachtingen) en dat kreeg ik ook. Sterker nog: ik vind dat lage punt absoluut niet terecht. Toegegeven, het verhaal an sich brengt weinig vernieuwends, maar de manier waarop het verteld wordt, vond ik intrigerend en fris. En ook de acteurs zijn een feestje om naar te kijken, aangezien het grootste deel van de film vertellend is. Tel daarbij op dat elk shot bijdraagt aan de sfeer van de film en het plaatje is compleet.

En ik hou wel van films die me oprecht ongemakkelijk doen voelen. Door op de juiste momenten expliciet te zijn, maar vooral door op de juiste momenten heel subtiel te zijn, heb ik me meer dan eens tot op het bot naar gevoeld. Niet iedereen zal dat prettig vinden, maar ik waardeer de heftigheid om te zien dat voor sommige mensen de enige waarde van een mensenleven is dat ze daarmee kunnen laten zien hoe weinig een mensenleven voor ze betekent.

Al met al zeker geen aanrader voor iedereen (zoals het meisje dat naast me zat), maar ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die deze film meer dan een zesje gunt.
Phoenix

Berichtdoor Maarten » 21 nov 2013 09:43

Op Rotten Tomatoes krijgt hij maar 35% van de critics en 27% van de audience, hebben daarom voor Gravity gekozen afgelopen zondag. Maar na je verhaal ben ik toch wel benieuwd!
Maarten

Berichtdoor Coen » 21 nov 2013 11:54

Hey, over films die je oprecht ongemakkelijk doen voelen, heb je We Need To Talk About Kevin nu al gezien? Want godverdomme, dat is een goede film zeg!
Coen

Berichtdoor Phoenix » 21 nov 2013 12:41

Nee, maar goed dat je me daaraan herinnert!

Helaas staat die niet op Netflix, dus even kijken of ik daar makkelijk aan kan komen...
Phoenix

Berichtdoor Laurens » 21 nov 2013 15:12

als je een usb stick hebt van tenminste 10 gig heb ik hem hier voor je.
Laurens
Beheerder

Berichtdoor Schommelbeest » 22 nov 2013 23:24

Phoenix schreef:Oew, oew, oew, ik heb ook een filmptip: ben gisteren namelijk positief verrast door The Councelor.

Had redelijk lage verwachtingen (krijgt op IMDB slechts een mager zesje), maar hoopte stiekem op meer (Michael Fassbender, Javier Bardem, Pénelope Cruz, Cameron Diaz en Brad Pitt scheppen nou eenmaal wat verwachtingen) en dat kreeg ik ook. Sterker nog: ik vind dat lage punt absoluut niet terecht. Toegegeven, het verhaal an sich brengt weinig vernieuwends, maar de manier waarop het verteld wordt, vond ik intrigerend en fris. En ook de acteurs zijn een feestje om naar te kijken, aangezien het grootste deel van de film vertellend is. Tel daarbij op dat elk shot bijdraagt aan de sfeer van de film en het plaatje is compleet.

En ik hou wel van films die me oprecht ongemakkelijk doen voelen. Door op de juiste momenten expliciet te zijn, maar vooral door op de juiste momenten heel subtiel te zijn, heb ik me meer dan eens tot op het bot naar gevoeld. Niet iedereen zal dat prettig vinden, maar ik waardeer de heftigheid om te zien dat voor sommige mensen de enige waarde van een mensenleven is dat ze daarmee kunnen laten zien hoe weinig een mensenleven voor ze betekent.

Al met al zeker geen aanrader voor iedereen (zoals het meisje dat naast me zat), maar ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die deze film meer dan een zesje gunt.

Ik voelde me als dat meisje naast je Bart. Veel te geweldadig voor mijn tere zieltje. Ik kon wel precies voorspellen wat er komen ging, maar dat ga ik de volgende keer toch maar weer in een romatische komedie setting ervaren.
Schommelbeest

Berichtdoor Phoenix » 25 nov 2013 09:33

Haha, ik kan me ook niet voorstellen dat je na het lezen van mijn ervaring dacht "dat is precies wat voor mij", maar ik vind het dapper dat je gegaan bent... :)
Phoenix

Berichtdoor Maarten » 05 dec 2013 12:01

Highschool detective/film noir (klinkt misschien nog niet zo aantrekkelijk) Brick vind ik een geweldige film! Ingewikkeld verhaal wat je snel nieuwsgierig maakt, mooie shots, sterke dialogen, gaat dat zien!
Maarten

Berichtdoor Coen » 07 dec 2013 11:05

Die heb ik al gezien. Ik vond 'm beetje aan de pretentieuse kant, zeker de dialogen, maar wel een aardige film. Weinig films met JGL waar ik echt niet naar kan kijken.

Ik ben gisteren met Ellen naar Inside Llewyn Davis geweest, de nieuwste film van de Coen broers. Het is een verrassend ingetogen, serieus verhaal over een koppige, onbekende folkzanger die wanhopig probeert rond te komen van zijn muziek. Verwacht geen afgerond verhaal, maar een sobere kijk in het leven van, met herkenbare humor en vol kleurrijke bijrollen, maar vooral met een ijzersterke hoofdrol van een mij totaal onbekend acteur. Ik denk dat dit de beste film is die ik dit jaar heb gezien.
Coen

Berichtdoor Phoenix » 16 dec 2013 12:19

Coen schreef:Hey, over films die je oprecht ongemakkelijk doen voelen, heb je We Need To Talk About Kevin nu al gezien? Want godverdomme, dat is een goede film zeg!

Godverdomme, je had gelijk zeg! Goeie cast, heftig thema, geloofwaardig en relevant. Ik was er zelfs even stil van naderhand... en verdörie, ik vind die Ezra Miller wel een interessante acteur! Thanks voor de tip!
Phoenix

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen