Welcome! Anonymous

Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Muziek, film, humor, technische vragen, algemene mededelingen

Re: Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Berichtdoor Grandmaster Chung » 25 nov 2011 12:38

Nee Bart, heb Apollo 18 zelf niet gezien. Ik kijk liever geen ´schrikfilms´ :)

Mijn favo horror/thriller is the Sixth Sense, die ik zeker 5 keer heb gezien.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 27 nov 2011 11:42

Dit wordt een beetje een Debbie Downer update, maar goed:

Midnight in Paris - Geen Woody Allen fan en ook dit klikte niet. Film gaat over een succesvolle scriptwriter (Owen Wilson) uit Hollywood, die in zijn hart liever literatuur schrijft. Zijn hang naar melancholie krijgt, nogal letterlijk, vorm als hij met zijn aanstaande (Rachel McAdams <3) naar Parijs trekt. Vervolgens ontvouwt zich een gehaaste poppenkast van bekende namen uit het Parijse verleden (en het huidige Hollywood), die zonder aanleiding worden opgevoerd en ook weer afgevoerd. Ik zag er weinig in, maar de recensies waren lovend, dus het ligt aan mij. Een compliment: Owen Wilson was best ok en dat zeg ik ook maar zelden.

Super 8 - Ik wist niets van deze film, behalve dat het een JJ Abrahams en Steven Spielberg ding was en de Europese poster me erg deed denken aan de oude Spielberg films. En dat laatste is het ook: een typisch ouderwetse Spielberg film, denk aan Close Encounters, E.T., Jurrasic Park en The Goonies. Een film bol van spektakel en spanning, maar aan de basis toch gewoon een geweldige, jonge cast met een goede chemistry. De moeite absoluut waard.

Crazy Stupid Love - Vond ik helemaal niks. Best wel positieve buzz over deze film, maar het viel me tegen. Wat een interessante film had kunnen worden over twee mannen, die van elkaar leren over liefde, vervalt in het typisch Hollywoodiaanse, streng-gereformeerde idee dat het gezin toch echt het ultieme streven is. Onuitstaanbare rol voor Ryan Gosling bovendien, uiteraard tot hij ook door krijgt dat echte liefde het ultieme doel is en hij ineens verandert in een geweldige gozer. Kutfilm, sorry.
Coen

Berichtdoor Paulie Sinco » 01 dec 2011 14:24

Afgelopen maandag waren we naar de film Cheyenne - This must be the place geweest. Ik vond em erg vermakelijk! 1. Heel mooi gefilmd - veel mooie landschappen en scenes waar veel aandacht aan de esthetiek is besteed. 2. Daarnaast is ie vaak erg grappig, vooral ook door de rol van Sean Penn als oude rocker die ingedut is in z'n saaie leven (de vergelijking met Robert Smith van the cure is snel gemaakt, niet alleen vanwege z'n uiterlijk). 3. Maar de film brengt ook veel verborgen wijsheden naar voren, tussen de regels door.
Een film waar je veel uit kunt halen.
Zeker de moeite waard.

En dan nog iets. Clara zoek een film in een zeer speciaal genre. Ze zoekt een film waarin een persoon terugkomt naar zijn geboortedorp/kleine stad nadat ie lange tijd weg was (bijvoorbeeld de hele tijd in de grote stad heeft geleefd ofzo). In z'n geboortedorp/kleine stad ziet hij/zij dan zijn familie en vrienden weer en dan worden allerlei oude herinneringen, affaires, problemen, en/of onthutsende feiten omhoog gehaald. Het mag niet in een slachtpartij eindigen en het moet enige diepgang hebben.
Kan iemand van jullie filmflunkies/experts een film noemen die voldoet aan deze criteria? Hoe oud de film is, is niet belangrijk.
Paulie Sinco

Berichtdoor Coen » 01 dec 2011 15:16

Twee films schieten me zo te binnen:

Big Fish
Het verhaal van vader en zoon Bloom. Vader heeft zijn hele leven lang de meest fantastische verhalen verteld, tot grote frustratie van zijn veel rationelere zoon. Contact tussen de twee is door de jaren heen verwaterd, maar als vader op sterven ligt, keert zoon terug naar zijn geboortedorp. In een poging zijn vader te doorgronden, vertelt hij zijn vaders levensverhaal aan zijn vrouw. Heden en verleden, fictie en werkelijkheid blijken meer verweven dan de zoon in eerste instantie dacht. Prachtige film waarin Tim Burton eindelijk uit zijn comfortzone stapt.

Elizabethtown
Deze film is meer letterlijk wat Clara zoekt en gaat over een succesvol schoenenontwerper, die na het floppen van zijn nieuwste creatie een einde aan zijn leven wil maken. Dan blijkt dat zijn vader gestorven is in zijn geboortedorp en zijn zus en moeder hem min of meer dwingen het lijk te gaan ophalen voor de uitvaart. Eenmaal daar aangekomen maakt hij kennis met de andere kant van het bestaan, leert hij een meisje kennen en hervindt het geluk. Erg zoetsappige film waarvan ik alleen het (lange) einde de moeite waard vond.
Coen

Berichtdoor Schommelbeest » 01 dec 2011 17:10

Elizabethtown heb ik ook gezien (volgens mij in de bioscoop zelfs) en die vond ik nogal saai.
Schommelbeest

Berichtdoor Coen » 05 dec 2011 11:39

Attack the Block
Film is compleet langs mij heen gegaan, helemaal niks over gehoord of gezien in de media of op straat. Jammer, want het is een aardige alien-invasion film. Verhaal stelt niet zoveel voor, maar het is allemaal in hoog tempo geschoten en de cast is goed gekozen en draagt de film met verve. Het is wel een echte Britse film, met dito straatcultuur en humor, en daar moet je van houden. Ik vond het in ieder geval best wel tof en de leukste film die ik de laatste weken gezien heb.
Coen

Berichtdoor Maarten » 12 dec 2011 11:25

Ik heb dit weekend Vicky Christina Barcelona en El Orfanato gezien. De eerste film is echt een feel good movie. Veel mooie shots van Barcelona, mooie mensen, fijne muziek. Het verhaal is niet echt sterk en de dialogen zijn soms tenenkrommend maar voor fans van Spanje is het een genot om te kijken. El Orfanato is ook sterk gefilmd maar bevat wel een heel goed verhaal. Ik vond hem heel eng maar het verhaal wordt geweldig opgebouwd en iedereen speelt erg goed.
Maarten

Berichtdoor Phoenix » 16 dec 2011 10:08

Phoenix schreef:Hmm, ik weet niet of ik nu gruwelijk genept ben, maar ik heb net op Zavvi.com (behoorlijk betrouwbare site, toch?) zojuist de Lord of the Rings trilogie (niet de extended version) op BlueRay gekocht voor € 15,00 incl. verzendkosten... klinkt haast te mooi om waar te zijn!

JEUJ! Het is mooi genoeg om waar te zijn! De 3 films op BlueRay + 3 DVD's met documentaires voor € 15,00... NICE!!!
Phoenix

Berichtdoor Paulie Sinco » 16 dec 2011 16:20

Goed bezig Bart. Ik heb net voor de tweede keer in de ban van de ring uitgelezen (eerste keer was toen ik 14 of 15 was). Twee conclusies: Ik heb zin gekregen in een LOTRfilm-marathon en Tom Bombadil is echt een held.
Paulie Sinco

Berichtdoor koenanto » 16 dec 2011 20:40

misschien moet ik me dan maar aansluiten als er een marathon komt.. ik heb deel 3 nog nooit gezien volgens mij..
koenanto

Berichtdoor Coen » 21 dec 2011 15:44

Na deze trailer heb ik ook zin in een marathon!
Coen

Berichtdoor Maarten » 05 jan 2012 17:05

Ik heb gisteren Mission:Impossible 4 gezien. Besmet met de kennis dat de film boven de 90% grens staat op rotten tomatoes had ik moeite om goed in de film te komen. Ik weet niet precies wat ik had verwacht maar in ieder geval iets verrassends, zeker gezien het feit dat een kerel met vooral animatie-ervaring aan het roer stond. Wat de film biedt is vooral puur vermaak; sommige actiescenes zijn erg indrukwekkend, redelijk wat grapjes zijn ook daadwerkelijk grappig en de vrouwelijke hoofdrol is zeer fijn om naar te kijken maar toch knalt de film voor mij uiteindelijk tegen de muur van te hoge verwachtingen aan. Zeker het einde van de film helpt hierbij, tenenkrommend slecht en gewoon jammer. Aardige blockbuster maar zeker niet meer dan dat.
Maarten

Berichtdoor Gwyllion » 06 jan 2012 00:33

Ik was daar dinsdag met Coen naartoe geweest. Ik had totaal geen verwachtingen, want ben niet zo dol op Tom Cruise, maar Coen wilde graag gaan, dus ging ik mee. Mij viel het wel mee, ik vond de film best vermakelijk, maar verder ook niet echt heel diepgaand.
Gwyllion

Berichtdoor Phoenix » 06 jan 2012 09:09

Ik sluit me volledig bij Elbo aan...
Phoenix

Berichtdoor koenanto » 06 jan 2012 09:49

Gwyllion schreef:ik vond de film best vermakelijk, maar verder ook niet echt heel diepgaand.

Een beetje zoals Tom Cruise zelf ook is dus...
koenanto

Berichtdoor Maarten » 09 jan 2012 00:51

Into the wild: schitterende film met een fantastische soundtrack!
Maarten

Berichtdoor koenanto » 09 jan 2012 09:18

Wij hadden inderdaad eerst de soundtrack gekocht en geluisterd en toen pas de film! Fantastische CD..film vond ik op de locaties na wat minder.
koenanto

Berichtdoor Coen » 09 jan 2012 10:29

Ik vond dat een veredelde natuurdocumentaire. Mooie plaatjes, mooie geluidjes, totaal geen spanningsboog of ontwikkeling. Kabbelde een beetje voort.
Coen

Berichtdoor Coen » 12 jan 2012 13:19

50/50
Prachtig komedie drama over kanker. Een makkelijk onderwerp om gewichtig over te doen, maar het is juist de luchtige, down-to-earth manier van vertellen, die deze film zo ontzettend goed maakt. JGL maakt weer eens duidelijk dat hij ongetwijfeld de beste acteur van zijn generatie is, Seth Rogen is zowaar eens niet super irritant (ok, een beetje dan), Anna Kendrick is haar schattige, beetje awkward zelf en Bryce Dallas Howard is gewoon ontzettend lekker. Ga dit kijken, super film.

Rise of the Planet of the Apes
Alleraardigste blockbuster (net als M:I4 overgens). Het verhaal is wat dun (de titel is een goede samenvatting), maar de band tussen James Franco en zijn chimpansee Cesar maakt veel goed. Vraagt her en der wat inlevingsvermogen van de kijker en niet alle rollen zijn even goed, maar toch het kijken waard.

Defenitely, Maybe
Verrassende romcom, waarin Ryan Reynolds zijn dochter het verhaal vertelt over hoe hij haar moeder heeft leren kennen (sounds familiar?). Sterke cast maakt deze film oprechter dan het plot doet vermoeden. Isla Fisher lijkt wel erg veel op Amy Adams of andersom.
Coen

Berichtdoor Phoenix » 12 jan 2012 13:29

Ben heel benieuwd naar 50/50. Het feit dat jij em tof vindt, maakt me nog geïnteresseerder!
Komt ie eigenlijk nog in de bios, of heb ik em gemist?

Edit: hmm, hij draait gewoon niet in Tilburg :evil:
Phoenix

Berichtdoor Gwyllion » 12 jan 2012 18:26

Die was een hele tijd geleden al in de zalen hier in België, dus misschien is ie al weg?
Gwyllion

Berichtdoor Schommelbeest » 12 jan 2012 19:00

Hee, volgens mij heb ik defenitely maybe ook gezien een tijd terug, ik denk in de bioscoop.
Schommelbeest

Berichtdoor Maarten » 16 jan 2012 10:55

Coentje, die tips van jou zijn stuk voor stuk de moeite waard. Gisteren 50/50 gekeken en die is idd erg fijn!
Maarten

Berichtdoor Maarten » 31 jan 2012 11:29

The girl with the dragon tattoo stelt niet teleur. Ondanks dat de film erg lang is gaat ie lekker snel, is het visueel weer prima in orde en staat er wederom een sterke soundtrack onder.
Maarten

Berichtdoor ludwigje » 31 jan 2012 22:04

Net zo goed als het boek? Of als de eerste verfilming dan tenminste..?
ludwigje

Berichtdoor Maarten » 01 feb 2012 11:05

Het is altijd lastig om een boek en een film te vergelijken, zeker als je het boek niet gelezen hebt. Heb de eerste verfilming ook niet gezien. Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik halverwege de film pas begreep dat het om die boekenreeks ging :mrgreen:
Maarten

Berichtdoor Gwyllion » 01 feb 2012 17:57

Weet nog niet of ik die wil zien, ben bang dat dat echt zo'n slap aftreksel zal zijn van de originele film en het boek. Kan me niet voorstellen dat Hollywood dat allemaal zo rauw in beeld gaat brengen.
Gwyllion

Berichtdoor Maarten » 01 feb 2012 18:45

Tsja, Fincher heeft natuurlijk ook se7en gemaakt..
Maarten

Berichtdoor Coen » 01 feb 2012 20:55

Hoe is de verkrachtingsscene? Die is zo hard en schokkend en plastisch in beeld gebracht in het origineel (en beschreven in het boek). Ik vraag me echt af of zoiets in een Hollywood film uberhaupt kan.
Coen

Berichtdoor paul » 01 feb 2012 21:36

de soundtrack is in elk geval wel hip. heb hem al meerdere malen geluisterd.
paul

Berichtdoor Maarten » 02 feb 2012 01:03

Er is maar 1 manier om er achter te komen...
Maarten

Berichtdoor Maarten » 09 feb 2012 10:51

Brad Pitt zet een van de beste prestaties van zijn carriere neer in Moneyball. De film is een tikkeltje voorspelbaar maar zit erg goed in elkaar.
Maarten

Berichtdoor Coen » 09 feb 2012 20:13

Met Ellen naar Shame geweest. Heftige karakterschets van een succesvolle dertiger in New York met een seksverslaving. Verwacht geen plot of ontwikkeling, maar een rauw beeld van een man die niet zonder seks kan, maar daardoor ook niet met zichzelf kan leven. Fantastisch geschoten en geacteerd en alleen daarom al het bekijken waard.
Coen

Berichtdoor Phoenix » 21 feb 2012 11:20

Zaterdag Valkyrie gekeken, waar ik niet zoveel van verwacht had, maar die ik zeker wel de moeite waard vond. Natuurlijk geen verrassing wat betreft ontknoping, maar zeker interessant om te zien en goede verhaallijn! Gisteren Thor gekeken en hoewel bij vlagen enigszins grappig, was het vooral een aaneenschakeling van facepalm-momentjes...
Phoenix

Berichtdoor Coen » 21 feb 2012 17:02

Zondag The Descendants. Prachtige, oprechte film over een vader die zijn leven moet veranderen als zijn vrouw in een coma beland. Deed me in veel denken aan 50/50 maar is misschien nog wel mooier. Ik was echt geroerd door deze film, misschien ook omdat ik veel herkende aan de periode dat mijn vader zelf zoiets overkwam toen mijn moeder getroffen werd door een hersenbloeding. Als Clooney hier een Oscar voor wint, is dat helemaal terecht. Ga deze film zien!

edit: oh, en Maarten, jouw favoriet Matthieuw Lillard doet er ook in mee! :lol:
Coen

Berichtdoor Gwyllion » 21 feb 2012 20:28

I concur!
Gwyllion

Berichtdoor Grandmaster Chung » 21 feb 2012 20:41

Vind het ook een topper. Wordt echt gruwelijk goed in geacteerd.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 22 feb 2012 23:58

Coentje, je tips zijn elke keer weer een schot in de roos. Wat een schitterende film zeg! Die Shailene Woodley vond ik trouwens ook indrukwekkend :mrgreen:
Maarten

Berichtdoor Coen » 23 feb 2012 17:39

Hoe vond je je held?
Coen

Berichtdoor Maarten » 23 feb 2012 18:00

ik zit er over te denken om een nieuwe poster van hem te bestellen. Tsja, over zijn rol is niet veel te zeggen, doet weinig goed en weinig fout.
Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen