Welcome! Anonymous

Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Muziek, film, humor, technische vragen, algemene mededelingen

Re: Filmtips: welke goede film wil je met ons delen?

Berichtdoor Maarten » 27 feb 2012 12:57

Gisteren de eerste helft van "A midnight in Paris" gekeken. Een romantisch "sprookje" van Woody Allen met in de hoofdrol Owen Wilson. Hoewel de film een fijne sfeer heeft en Parijs van haar mooiste kant laat zien vond ik alle karakters vervelend en het verhaal matig (beetje vergelijkbaar met Vicky Christina Barcelona die maar net iets beter is). Niet afgekeken dus...
Maarten

Berichtdoor Coen » 27 feb 2012 20:43

Coen schreef:Midnight in Paris - Geen Woody Allen fan en ook dit klikte niet. Film gaat over een succesvolle scriptwriter (Owen Wilson) uit Hollywood, die in zijn hart liever literatuur schrijft. Zijn hang naar melancholie krijgt, nogal letterlijk, vorm als hij met zijn aanstaande (Rachel McAdams <3) naar Parijs trekt. Vervolgens ontvouwt zich een gehaaste poppenkast van bekende namen uit het Parijse verleden (en het huidige Hollywood), die zonder aanleiding worden opgevoerd en ook weer afgevoerd. Ik zag er weinig in, maar de recensies waren lovend, dus het ligt aan mij. Een compliment: Owen Wilson was best ok en dat zeg ik ook maar zelden.

Mee eens dus!
Coen

Berichtdoor Maarten » 27 feb 2012 22:02

Yep! Het met oscars overladen "the Artist" is daarentegen wel erg leuk!
Maarten

Berichtdoor Phoenix » 28 feb 2012 10:34

Eergisteren Let Me In, de Amerikaanse remake van 'Låt Den Rätte Komma In' gekeken en ik vond het opvallend hoe verbazingwekkend dicht deze film blijft bij het origineel (waardoor de film an sich niet zo heel veel toevoegt, al bereikt het daarmee een breder publiek en blijft het een goede film). Natuurlijk wel een paar noodzakelijke Hollywood toevoegingen (zoals "creepy" vampierogen en het cliché tegen muren opklimmen), maar nergens té overdreven. Hoewel de centraalstaande ontluikende 'relatie' tussen de kinderen nog altijd intrigerend is, was ik daar meer van onder de indruk bij het origineel. Het grote pluspunt ten opzichte van de Deense versie is het einde, wat iets duidelijker en realistischer in beeld gebracht wordt. Al met al een prima remake, maar als je toch kunt kiezen (en je hebt áltijd een keuze) raad ik je het origineel aan.

Gisteren was ik van plan naar 'The Descendants' in de bios te gaan, maar een f*cking file schopte dat plan van de baan. Dus in plaats daarvan gekozen om thuis Biutiful te kijken. Een film waar ik torenhoge verwachtingen van had, maar die ik -zoals dat vaker met torenhoge verwachtingen gaat- enigszins vond tegenvallen. Tuurlijk, Javier Bardem zet een ontzettend sterke rol neer en draagt deze film zonder probleem naar een hoger niveau. Maar dat betekent (voor mij) ook dat er zonder hem niet zo heel veel over zou blijven. Tuurlijk is het een sombere, maar mooie kijk op de Barçeloniaanse (that's not a word, I know) onderklasse, maar verder kon het me niet heel erg boeien. Waar Iñárritu me wel wist te verrassen met 'Amores Perros', 'Babel' en me zelfs verpletterde met '21 Grams', vond ik dit verhaal té rechtlijnig om me 2,5 uur te boeien. What a pity :(
Phoenix

Berichtdoor Maarten » 01 maart 2012 13:20

Ik ben een paar dagen ziek geweest dus heb nog een tweetal films gekeken die de moeite waard zijn:

De Iraanse oscarwinnaar A separation laat een meeslepend drama zien over een ruzie tussen twee families die langzaam uit de hand loopt. Ondanks dat bijna alle keuzes met goede bedoelingen genomen worden is vrijwel niemand vrij van schuld. Je voelt zo voor vrijwel iedereen zowel sympathie als teleurstelling. Mooie film!

De handycam-gefilmde-onnozele-jongens-krijgen-ineens-superkrachten film Chronicle lijkt een uitgekauwd thema te behandelen maar is een verrassend sterke film geworden. De manier waarop de jongens hun krachten leren kennen is erg leuk in beeld gebracht. Het moment waarop deze krachten zo groot worden dat de jongens op hun verantwoordelijkheidsgevoel aangesproken worden levert een interessant conflict op wat mij erg kon boeien. Het einde is een beetje over the top maar ik vond dit niet hinderlijk, absoluut een aanrader voor een breed publiek!
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 01 maart 2012 20:04

Is Chronicle nu al te downloaden? Die wil ik zeker gaan zien. Jongens, mag ik jullie complimenteren voor de mooi geschreven recensies van de afgelopen tijd? Ik heb in de afgelopen tijd helaas niet veel films gezien. Maar morgen ga ik met mijn meisje naar Hugo, ik ben benieuwd.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 01 maart 2012 20:43

Niet om je te ontmoedigen maar die heb ik na 3 kwartier afgezet...

Piratebay werkt bij mij nog prima en daar is idd vrijwel alles te downloaden :mrgreen:
Maarten

Berichtdoor Maarten » 02 maart 2012 12:08

Ik ga gewoon lekker door: Gisteren Martha Marcy May Marlene gekeken op aanraden van Annemarie. Ik vond het verhaal niet heel interessant maar de duistere sfeer van de film had wel iets. The oldest trick in the book: flashbacks, zorgen deze keer voor het langzaam onthullen van de voorgeschiedenis van de hoofdrolspeelster en de invloed die deze geschiedenis heeft op haar handelen/opvattingen in het nu. Veel wordt ook niet duidelijk of vaag gehouden wat de film alleen maar griezeliger maakt. Ik zal verder geen spoilers of informatie over het plot/onderwerp geven maar als je van films houdt die je een ongemakkelijk gevoel geven dan is dit zeker een aanrader!
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 02 maart 2012 21:51

Die film wil ik zeker nog wel eens zien. Zeker omdat het jongere zusje van de Olsen-twins hele goede kritieken krijgt in deze film!
Andere interessante 'kleine' films die ik graag wil zien zijn:
- Take Shelter, over een man die een apocalypse aan ziet komen
- Sound of my voice, over een koppel dat een sekteleider gaat onderzoeken die naar eigen zeggen uit de toekomst komt
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 05 maart 2012 14:28

Hoe vond je Hugo?
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 05 maart 2012 20:51

Helaas nog steeds niet gezien, Marijn voelde zich niet lekker. Wel heb ik Source Code gehuurd, een film met Jake Gyllenhaal. Die was best vermakelijk, maar niet meer dan dat.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Paulie Sinco » 06 maart 2012 00:08

Speciaal voor Bart de Waal maar eigenlijk gewoon voor iedereen een aanrader: 'Cheyenne, this must be the place'. Supervette film waarin Sean Penn als aan lager wal geraakte gothrocker op zoek gaat naar de zin van z'n leven. Chung en Coen, ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden.
Paulie Sinco

Berichtdoor Phoenix » 02 apr 2012 08:31

Maarten schreef:De handycam-gefilmde-onnozele-jongens-krijgen-ineens-superkrachten film Chronicle lijkt een uitgekauwd thema te behandelen maar is een verrassend sterke film geworden. De manier waarop de jongens hun krachten leren kennen is erg leuk in beeld gebracht. Het moment waarop deze krachten zo groot worden dat de jongens op hun verantwoordelijkheidsgevoel aangesproken worden levert een interessant conflict op wat mij erg kon boeien. Het einde is een beetje over the top maar ik vond dit niet hinderlijk, absoluut een aanrader voor een breed publiek!

En weer even een minder genuanceerde filmrecensie: ik vond dit de grootste KUTfilm die ik in jaren heb gezien... :evil:
Phoenix

Berichtdoor Maarten » 02 apr 2012 12:07

Goed onderbouwd ;)
Maarten

Berichtdoor Phoenix » 02 apr 2012 13:05

Ik vond em dan ook ZO kut dat ik daar absoluut niet nog meer tijd aan wil besteden ;)
Phoenix

Berichtdoor Schommelbeest » 03 apr 2012 07:22

Phoenix schreef:
Maarten schreef:De handycam-gefilmde-onnozele-jongens-krijgen-ineens-superkrachten film Chronicle lijkt een uitgekauwd thema te behandelen maar is een verrassend sterke film geworden. De manier waarop de jongens hun krachten leren kennen is erg leuk in beeld gebracht. Het moment waarop deze krachten zo groot worden dat de jongens op hun verantwoordelijkheidsgevoel aangesproken worden levert een interessant conflict op wat mij erg kon boeien. Het einde is een beetje over the top maar ik vond dit niet hinderlijk, absoluut een aanrader voor een breed publiek!

En weer even een minder genuanceerde filmrecensie: ik vond dit de grootste KUTfilm die ik in jaren heb gezien... :evil:

Slechter dan 21grams zal hij toch niet geweest zijn?
Schommelbeest

Berichtdoor Coen » 08 mei 2012 16:25

Afgelopen zondag naar The Avengers geweest. En dat is gewoon een prima film! Extra goed in de bioscoop natuurlijk, dus ga dat zien, ga dat zien.
Coen

Berichtdoor Grandmaster Chung » 08 mei 2012 18:26

The Avengers ga ik zeker zien!
Zondag ben ik naar Intouchables geweest. Dat is die film die half Frankrijk heeft gezien en ook hier in de Verkadefabriek is het al een tijdje uitverkocht. Ik vond het een aangename, grappige film zonder veel hoogtepunten. Dus als je zin hebt in een good old feel good film: ga het zien.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Phoenix » 14 mei 2012 15:40

Heeft iemand van jullie Alien op DVD?
Phoenix

Berichtdoor Phoenix » 23 mei 2012 08:46

Holy what the frikking crap! :shock:

Gisteren naar The Cabin in the Woods geweest en damn, ik weet niet wat die makers gesnoven hebben, maar dat had ik ook moeten hebben... de film begint als een redelijk standaard teen-horrorfilm: 5 jongeren gaan voor een weekendtrip in een hutje in het bos en vinden daar allerlei snuisterijen, waardoor ze vervolgens één voor één geënsceneerd (!) afgeslacht worden door een sadistische zombie-familie. Dat duurt tot ongeveer 2/3 van de film, maar daarna gaan werkelijkwaar ALLE nachtmerrie-registers open en verandert de film in gigantische bloedorgie om uiteindelijk te ontaarden in een apocalyptisch einde...

Uiteindelijk is het gewoon een kutfilm, maar mijn wtf-gevoel werd wel weer even lekker aangewakkerd! Misschien werd één en ander nog wat extra versterkt doordat de kerel achter mij door werkelijk ELK schrikmomentje in een soort spastische stuip schoot (een soort 4D effect if you will. Of 3D aangezien de film gelukkig eens een keer gewoon 2D was).

Is het een mustsee? Ab-so-luut niet! Is het een film die de moeite waard is om ooit op DVD te kijken? Eigenlijk ook niet... tenzij je van over-the-top horrorfilms houdt (I know you're out there). Eigenlijk was het voorfilmpje van Chernobyl Diaries het hoogtepunt van de film :)
Phoenix

Berichtdoor Grandmaster Chung » 23 mei 2012 19:13

Gast, dat klinkt echt als een film die ik absoluut niet ga zien!
Grandmaster Chung

Berichtdoor Maarten » 05 jun 2012 10:03

Ik heb gisteren Prometheus gezien en hoewel de film soms adembenemend mooi gemaakt is lijkt hij toch veel te veel op Alien wat erg zonde is. Hij is wel de moeite waard om te gaan zien, ook omdat het met het acteerwerk wel prima zit, maar bereid je voor op veel deja vu's.
Maarten

Berichtdoor Phoenix » 05 jun 2012 10:24

Ik vind de titel alleen al de moeite waard om te gaan :)
Phoenix

Berichtdoor Schommelbeest » 05 jun 2012 17:12

Okee, trek je niks aan van dat deja vu. Ga er net als ik heen met het idee een 'troy' achtige mythologiefilm te kijken en wacht daar driekwart film op. Dan is het een superspannende snelle film met veel lekker ranzige 'ieuw'-momenten. En na de laatste scene snapte ik pas de vraag van maarten of ik alien ook had gezien.
Schommelbeest

Berichtdoor Coen » 21 jun 2012 16:44

Afgelopen weekend heb ik een keitoffe film gezien!

Wes Anderson' nieuwste. Ook deze is weer prachtig om te zien, toegankelijk en vol verrassende (visuele) grapjes, maar met de gebruikelijke studie naar relaties tussen mensen. Als je de kans krijgt, dan moet je 'm zeker gaan zien.
Coen

Berichtdoor Grandmaster Chung » 26 jun 2012 23:03

Ik wil die film erg graag zien! Tot nu toe heb ik alle films van Wes Anderson gezien (met Fantastic Mr. Fox als favoriet) en deze probeer ik niet te missen.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Gwyllion » 27 jun 2012 00:29

Ik heb vandaag de rouille et d'os gezien, van Audiard (net als un prophète) en het was een goede film, maar erg deprimerend en donker.
Morgen naar Moonrise Kingdom :)
Gwyllion

Berichtdoor Maarten » 04 jul 2012 15:36

Ik heb in het vliegtuig Thor (redelijk, hoog popcorngehalte), Shame (aardig, wel erg somber), John Carter (matig, hoog popcorngehalte), Black Swan (indrukwekkend, aangrijpend) en Intouchables (aardig, niet echt bijzonder) gezien. Ik heb ook inception nog een keer gekeken en blijf hem geweldig vinden!
Maarten

Berichtdoor Grandmaster Chung » 07 jul 2012 12:44

Ik heb eindelijk weer eens een goede film gezien: Warrior. Het is een drama-/knokfilm met oa Tom Hardy (de nieuwe Batman bad guy) in de hoofdrollen. Het drama in de film is niet vernieuwend, maar de knokscenes zijn behoorlijk realistisch en de film is bij vlagen ontroerend.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 30 jul 2012 10:25

Uiteraard naar The Dark Knight Rises geweest, met torenhoge verwachtingen. Verwachtingen die grotendeels werden ingelost. Slechterik Bane mag dan minder charismatisch zijn dan Joker, zijn verhaal en motivatie zijn veel interessanter dan Joker's ''I just want to watch the world burn''. De film doet er wat lang over zijn motieven uit te leggen,
Spoiler: show
niet in de laatste plaats om de twist niet weg te geven
, waardoor het eerste uur van de film wat rommelig lijkt. Maar dat wordt allemaal goed gemaakt in het laatste anderhalf uur.

Wat verder opvalt, is dat de film verdacht weinig Batman is. Alles draait om de relaties, die tussen Wayne, zijn ouders, zijn overleden vriendinnetje, Lucius, Gordon en niet in de laatste plaats Alfred. Wayne doet nauwelijks nog moeite zijn persona geheim te houden van de wereld en er is weinig ruimte voor vernuftige gadgets in de vechtscenes. Sterker nog, Bane overklast Batman juist op zijn sterke punten. Batman is in deze film meer het symbool van het verzet dan de eenzame strijder zoals we die tot nu toe zagen. Het is nauwelijks een superheldenfilm te noemen. Zelfs de introductie van Catwoman, een term die overigens bewust niet gebruikt wordt in de film, is heerlijk ingetogen en gegrond in de realiteit. Het uiteindelijke ''succes'', voor zover je daarvan mag spreken, is minstens zoveel toe te schrijven op het conto van alle bijpersonages als op dat van the Batman.

En dan het einde, wat eigenlijk nooit iedereen tevreden zal stemmen. Ik zal niks weggeven, maar laat ik het erop houden dat ik het een passend slot vond aan een klassieke trilogie. Niet revolutionairs, maar voldoende doordrenkt van symboliek en drama om me tevreden te stemmen.
Spoiler: show
In mijn beleving sterft Batman, maar leeft Bruce Wayne, zoals Alfred dat al in het begin voor het wenst.

Al met al bewijst Nolan nogmaals dat een blockbuster niet persé dom hoeft te zijn. En dat alleen al, maakt de Batman trilogie tot een succes.
Coen

Berichtdoor Phoenix » 01 aug 2012 10:57

Amen broeder... amen! Ik heb de film precies zo ervaren!
Phoenix

Berichtdoor Grandmaster Chung » 17 sep 2012 21:08

Voor de liefhebbers van oude games is deze trailer van deze nieuwe animatie wellicht wel aardig:
http://www.youtube.com/watch?v=btB8tb8fLYM

En deze film is natuurlijk erg cheesy, maar met een beugelflesje Grolsch zou ik nog best vermaakt kunnen worden door deze film (betere recensies dan het origineel!)
http://www.youtube.com/watch?v=dp8Nw-yZEIQ
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 26 sep 2012 10:12

Nog wat films gezien.
Bourne Legacy
Ik ben groot fan van The Bourne Identity, Supremacy en Ultimatum en was vooraf een beetje huiverig voor Legacy. Die angst was grotendeels onterecht. Renner overtuigt als de tikkie opstandige agent en hij en Weisz hebben fijne on-screen chemistry. Het verhaal is wat ingewikkeld, maar dat past wel bij de serie, en een echt einde is er niet, maar ik ging toch niet ontevreden weg uit de bioscoop.

Ruby Sparks
Leuke film! Echt eentje om te gaan zien met je partner. Ik las een recensie waarin werd gezegd dat Ruby Sparks is als (500) days of summer verfilmd door Charlie Kaufmann en die vergelijking vind ik treffend. Ook hier een verhaal over afbrokkelende liefde, maar dan met een fantasierijke kwinkslag.
Coen

Berichtdoor Gwyllion » 26 sep 2012 17:44

Daar ben ik het mee eens! Ruby Sparks was apart en toch treffend en die Bourne film was natuurlijk veel actie, beetje ingewikkeld, maar toch ook wel vermakelijk.
Laatst bijgewerkt door Gwyllion op 26 sep 2012 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Gwyllion

Berichtdoor Grandmaster Chung » 26 sep 2012 18:04

Top! Ik ga ze beiden zien!
Grandmaster Chung

Berichtdoor Phoenix » 27 sep 2012 09:36

Klinkt inderdaad allebei goed. Ben niet echt fan van The Bourne Identity-reeks, maar genoeg om het nieuwe deel te gaan kijken.

Heb zelf deze week ook drie films gezien, maar was niet over alle drie even enthousiast:

Red Lights
Robert deNiro, Cillian Murphy en Sigourney Weaver in een film met wat vooraf leek op een goede, interessante plotline (team van psycho-analysten ontkrachten alle paranormale oplichters, behalve de "gaven" van één man), maar die daadwerkelijk suf, rechtlijnig en voorspelbaar was. Dacht sowieso dat het meer een freaky film zou zijn, dan gewoon een standaard thriller... Flinke tegenvaller

The Possession
13-in-een-dozijn horrorfilm over een jong meisje (goh) dat bezeten raakt van een kwade demon (gohgoh), waar ik eigenlijk alleen naartoe ben gegaan omdat deze geproduceerd was door Sam Raimi, waarvan ik dacht dat hij goede films maakte, maar die eigenlijk alleen maar kutfilms heeft geproduceerd... niet meer doen dus. Enige pluspuntjes: het acteerwerk van jongste telg Natasha Calis, die zowel vertederend als creepy-as-hell kan zijn... en natuurlijk de toffe rol voor Joodse rapper Matisyahu.

Hesher
Deze was dan wel weer supervet! Over een jongetje dat zijn moeder verliest en aan het vervreemden is van zijn vader, totdat jonge metalhead Hesher zomaar (!) bij hen intrekt en zijn leven nóg chaotischer maakt. Sowieso is elke film die zijn acteurs zo stereotyperend neerzet zonder dat dat storend is, de moeite waard om naar te kijken:

Afbeelding => Afbeelding

Afbeelding => Afbeelding

Afbeelding => Afbeelding
Phoenix

Berichtdoor Phoenix » 14 nov 2012 10:34

Dit keer geen filmtip, maar een viering van mijn heuglijke 250e bioscoopbezoek (omdat ik het van mijn jeugd niet 100% zeker weet, is het een give-and-take, maar close enough for me!). En omdat ik van lijstjes hou, toch even delen met de mensen die er regelmatig bij waren...

M'n Baaah Bios Buddies:
Paul van Pelt (46x)
Maarten van Zuilichem (34x)
Chung Hao Dang (33x)
Coen v/d Heijden (29x)
Paul van Limpt (27x)
Bart Baselmans (21x)
Laurens Hessels (14x)
Koen Antonise (13x)
Lot v/d Hurk (12x)
Kim Vosters (12x)
Ellen Vosters (10x)
Frans Heesters (7x)
Willem Hessels (6x)
René Beijens (1x)
Maryn Heesters (1x)

Thanks for alle mooie (en minder mooie) filmervaringen! Hopelijk many more to come!
Binnenkort filmpje pakken? :)
Phoenix

Berichtdoor koenanto » 14 nov 2012 11:44

Die 13 films die ik met jou gezien heb moeten ook wel ongeveer 75% van al mijn bioscoopbezoeken zijn! Maar chapeau voor deze bijzondere mijlpaal!
koenanto

Berichtdoor Coen » 14 nov 2012 14:45

Tjonge, geen idee dat we zo vaak samen naar de bios zijn geweest! Het leeuwendeel moet al vast van jaren geleden zijn.

Ik heb nog wel wat filmtips:

Agro
Ongelooflijk goede film. Met een fantastische (ja, je leest het goed) Ben Affleck als een CIA-agent, die de opdracht krijgt zes gevluchte ambassademedewerkers Iran uit te smokkelen. Gegrond in realiteit en misschien daarom wel nagelbijtend spannend, maar van tijd tot tijd ook grappig en losjes (in tegenstelling tot Aflleck's vorige twee). Zeker een kandidaat voor mijn film van het jaar.

Skyfall
Nogal zo'n goede film! Bardèm legt, als de flamboyante Silva, opnieuw een ijzingwekkende slechterik neer. Zijn entree, volgens mij pas zeker na een uur, tilt deze film van een goede actiefilm naar een van de betere van het jaar. De chemie tussen Bardèm, Dench en Craig dragen deze verrassend kleine film, waarin actie slechts aankleding is.

The Adventures of TinTin
Wel ok. Een visueel spektakel, met oog voor detail en verrassend 'camera'-werk. Maar Kuifje staat geen minuut stil, alles is constant cranked up to 11 en daardoor komt het allemaal wat rommelig en onduidelijk over. Niet te min de moeite, zeker voor een avondje met je neefjes op de bank of zoiets. De bekende Kuifje charme is namelijk in overvloed aanwezig.
Coen

Berichtdoor Phoenix » 14 nov 2012 15:07

Coen schreef:Tjonge, geen idee dat we zo vaak samen naar de bios zijn geweest! Het leeuwendeel moet al vast van jaren geleden zijn.

Grappig, de laatste keer was ook een Bond-film, namelijk Quantum of Solace :)
Phoenix

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen