Welcome! Anonymous

EK 2016 Manager Spel

Muziek, film, humor, technische vragen, algemene mededelingen

EK 2016 Manager Spel

Berichtdoor Coen » 02 jun 2016 22:02

Welkom bij het EK 2016 managerspel

Toen Wolter zong van 'We zijn er weer bij en dat is prima' vond ik dat hij de lat wel erg laag legde, maar inmiddels is gebleken dat hij een vooruitziende blik heeft gehad. Maar ondanks dat er voor Oranje niet te juichen valt, vind ik het toch wel een leuk idee weer een manager spelletje te organiseren. Zo heb je toch nog reden elke middag en avond drie voetbalwedstrijden achter elkaar te kijken.

Je stelt elf spelers op, hoopt dat ze de nul houden, penalty’s stoppen, veel doelpunten maken, strooien met assists en vooral geen kaarten pakken. Je kiest een coach en hoopt dat zijn team er iets van bakt. Wij houden de punten bij, geven regelmatig een tussenstand en aan het einde van de rit is er winnaar. Zoals altijd beloven we hem of haar een taart, een belofte die we vervolgens keihard niet nakomen. Maar het gaat vooral om de eer. En de lol. Want er is niets leuker dan juichen voor Kroatië omdat “jouw” Andrej Kramarić de winnende maakte tegen Tsjechië, een wedstrijd die je eigenlijk niet boeide.

Hoe gaat het in z’n werk?
Kort gezegd zijn er drie stappen:

Stap één, Je kiest een bondscoach, die fungeert als joker. De bondscoach krijgt het puntentotaal van de speler van zijn team die in de betreffende wedstrijd het beste heeft gepresteerd . Maar let op! Van het land waarvan je de bondscoach kiest, mag je geen spelers in je team hebben staan.

Stap twee, je stelt een basisteam op. Je kiest één van de beschikbare opstellingen in de bijgevoegde excel; klassiek Hollands 4-3-3, populair 4-4-2 of gewaagd 3-5-2. Nadat je een naam voor je team hebt bedacht, vul je het met spelers waarvan jij denkt dat ze gaan schitteren op het WK. Alle spelers hebben een waarde en het totaalbudget dat je aan je basis mag uitgeven, is 85. De waarde van de spelers vind je ook in de excel. Belangrijk ook: je mag per land maximaal twee spelers opstellen en je mag in de poulefase maximaal drie landen met twee spelers nemen. Voorbeeldje: kies je twee spelers van Frankrijk, Spanje en Duitsland, dan is dat ok, maar dat mag dus niet van Frankrijk, Spanje, Duitsland én Engeland. En dus geen spelers van het team van je bondscoach.

Stap drie, je stelt een bank van maximaal zeven spelers samen met een budget van 55. De reserves worden ingewisseld na de poulefase. Zij komen in het spel als jouw basisspelers uit het toernooi gaan. Je mag zelf kiezen voor welke posities je bankspelers neemt en je hoeft er niet perse zeven te selecteren. Let op! Na de poulefase verdwijnt de regel dat je maar van drie landen twee spelers mag hebben. Daarna mag je dus van zoveel landen als je wilt maximaal twee spelers opgesteld hebben. De regel van maximaal twee spelers per land blijft echter staan. Het heeft dus geen zin bankspelers te nemen van een land waarvan je al twee spelers in je basisopstelling hebt staan. Ook is het zinloos een bankspeler te nemen van het team van je bondscoach.
Wij wisselen de spelers voor je om en geven daarbij altijd het maximaal aantal punten uit. Als je dus twee spelers hebt die voor een positie in aanmerking komen, stellen we de duurste op. Mocht je zelf een andere voorkeur hebben, dan mag je ons dat altijd mailen.

Spelers opstellen gaat gemakkelijk door in de groengrijs gemarkeerde cellen in de opstelling van je keuze een '='-teken te zetten en vervolgens met je muis het tabblad 'spelerslijst' te selecteren, dan te scrollen naar de speler van je keuze (uiteraard rekening houdend met zijn positie), die aan te klikken en de keuze te bevestigen met een klik op het vinkje naast de functieregel of een druk op enter.

Alles klaar?
Mail je inschrijfformulier dan naar coenvanderheijden@gmail.com.

De puntentelling
Ik zie je denken: hoe sprokkelen mijn speler punten bijeen? Daarvoor hebben we een ingenieus puntensysteem kansloos gekopieerd van een ander managerspel.

Afbeelding

Dus stel, de openingswedstrijd is geëindigd in een 3-2 overwinning van Frankrijk op Roemenië. Jij hebt toevallig gekozen voor de spits van de Frankrijk, Griezmann, die een velddoelpunt maakte en een penalty binnenschoot, en voor de keeper van Roemenië, Tatarusanu, die een gele kaart pakte voor het veroorzaken van die penalty. Dan zal jouw tussenstand er na deze openingswedstrijd als volgt uit zien: 3 punten voor winst van een aanvaller, plus 4 punten voor het velddoelpunt van een aanvaller plus 2 punten voor de rake penalty, is 9 punten van Braziliaanse zijde. -3 voor drie tegendoelpunten voor de keeper van Kroatië en nog eens -2 voor de gele kaart, maakt -5 van Kroatische kant. In totaal staan je dan op 9 – 5 = 4 punten.

Punten worden trouwens berekend op basis van negentig minuten plus blessuretijd. Alle gebeurtenissen in eventuele verlengingen en penaltyreeksen worden niet meegeteld.

Nog vragen? Dan kun je me zoeken in de kroeg, in de club, in de disco of de pub.
Veel plezier!

Het inschrijfformulier
Coen

Re: EK 2016 Manager Spel

Berichtdoor Maarten » 06 jun 2016 12:53

De Ontembare Spreeuwen zijn er weer bij. :mrgreen:
Maarten

Berichtdoor koenanto » 07 jun 2016 14:25

Koentrao is ook present!
koenanto

Berichtdoor Phoenix » 07 jun 2016 16:48

Kunnen jullie nog een hekkensluiter gebruiken? :?
Phoenix

Berichtdoor Coen » 08 jun 2016 22:49

Ja, ik wil meer deelnemers!
Coen

Berichtdoor Schommelbeest » 09 jun 2016 20:33

Ga nu mijn team maken!

En volgens mij klopt de bestandsnaam niet. Als je hem zelf opslaat als en dan .xlsx erachter zet doet hij het wel, als ik gewoon de link open krijg ik van die vage tekens.
Schommelbeest

Berichtdoor Coen » 09 jun 2016 21:53

Hmm, hier lijkt het gewoon te werken en ik had al wat inschrijfformulieren binnen, dus ik denk dat het toch wel goed is?
Coen

Berichtdoor Grandmaster Chung » 09 jun 2016 22:52

Chunghaodinho is ook present!
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 09 jun 2016 23:30

Yo, ik heb alle teams die zich tot nu toe hebben opgegeven verwerkt en de file geupload waarin ook de tussenstand te vinden zal zijn. Ik verwacht nog wel wat late inschrijvingen, maar die verwerk ik zondagmiddag, net als de wedstrijden van vrijdag en zaterdag. Ik ben morgen en zaterdag namelijk op jeugdkamp. Mocht je benieuwd zijn naar de keuzes van de concurrenten, kun je hier alvast even kijken.

Tussenstand
Coen

Berichtdoor Grandmaster Chung » 11 jun 2016 18:55

Bart heeft een interessant elftal! En Frans, we hebben behoorlijk veel dezelfde spelers uitgekozen, als je de bank ook meetelt.
Grandmaster Chung

Berichtdoor Coen » 12 jun 2016 15:49

Zo, de laatste teams zijn toegevoegd en de wedstrijden van vrijdag en zaterdag verwerkt. Ellen pakt de leiding! Zoals altijd: als ik fouten heb gemaakt, hoor ik het graag en zal ik het zo snel mogelijk aanpassen.

Tussenstand
Coen

Berichtdoor Phoenix » 13 jun 2016 09:18

Grandmaster Chung schreef:Bart heeft een interessant elftal!

Bij voetbal is het toch de bedoeling de nul te houden? :? Had alleen niet verwacht dat zelfs dát te hoog gegrepen zou zijn! :D
Phoenix

Keer terug naar Algemeen